De reis en de eerste dag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carry en Claire - WaarBenJij.nu De reis en de eerste dag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carry en Claire - WaarBenJij.nu

De reis en de eerste dag

Door: Carry en Claire

Blijf op de hoogte en volg Carry en Claire

04 Oktober 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

We zijn inmiddels al een aantal dagen in Buenos Aires, dus willen we jullie even een update geven over de afgelopen dagen. Onze reis begon donderdag vroeg in de ochtend vanaf Schiphol. Op het vliegveld is alles goed gegaan, alleen kwamen we vlak voordat we gingen instappen erachter dat we niet naast elkaar zaten.. In eerste instantie zagen we niet op tegen het vliegen, maar het feit dat we niet naast elkaar zaten, was wel even een tegenvaller. Gelukkig zaten we allebei naast leuke mensen en we hadden een schermpje waarop we films konden kijken, dus de vlucht is snel gegaan.

Eenmaal in Houston geland moesten we door de douane en toen konden we toch, tegen onze verwachtingen in, zomaar het vliegveld af. We hebben even overwogen om de stad in te gaan, maar het centrum bleek driekwartier van het vliegveld af te liggen. Dit zou een dure taxirit geweest zijn en bovendien wilden we wel op tijd weer op het vliegveld zijn voor onze volgende vlucht. Dus we zijn bij het Marriott Hotel, dat naast het vliegveld ligt, wat gaan eten en drinken in het rooftop restaurant.

De tweede vlucht was ook prima, maar iets minder dan de eerste vlucht. We waren allebei erg moe van al het reizen en natuurlijk ook vanwege het tijdsverschil (voor ons was het al 4 uur 's nachts terwijl het in Houston pas 9 uur 's avonds was), dus we waren van plan in het vliegtuig veel te slapen. We zaten deze vlucht gelukkig wel naast elkaar, dus we konden tegen elkaar aan liggen om te slapen, maar we sliepen telkens een half uurtje en dan werden we weer wakker. Mijn (Carry) schermpje deed het de hele vlucht niet dus als ik wakker was, moest ik maar iets anders gaan doen. Verder is de vlucht prima gegaan, alleen de landing was heftig. We hadden veel turbulentie en de vleugels gingen erg op en neer. Gelukkig zijn we uiteindelijk veilig geland.

In Buenos Aires hebben we de bus gepakt richting een busstation en vanaf daar kregen we vervoer tot voor de deur van ons appartementje. Eenmaal in het appartement hebben we onze spullen neergezet en zijn we meteen boodschappen gaan doen. Daarna hebben we gekookt, gegeten en gedoucht. We waren allebei erg moe, maar het was pas 5 uur 's avonds dus we moesten onszelf dwingen om nog een paar uur wakker te blijven. We hebben nog even wat series gekeken, maar zijn uiteindelijk toch om half 8 naar bed gegaan.

De volgende dag werden we al vroeg wakker, om 7 uur 's ochtends, maar we hadden toch een heel uitgerust gevoel. We zijn rustig opgestaan, hebben ontbeten en gedoucht en toen zijn we richting de stad gegaan. We zijn naar Millhouse Hostel gegaan om daar te kijken of we een tour konden boeken. We konden kiezen uit een aantal walking tours en twee fietstours. De fietstour die we wilden doen was die middag al om 2 uur dus die hebben we meteen geboekt. En voor dinsdag hebben we een walking tour door de wijk La Boca geboekt. Voor de fietstour zijn we nog even door de stad gelopen en hebben we ergens geluncht. Het was best wel koud buiten, dus we zijn nog even teruggegaan naar het appartement om warmere kleding aan te doen voor de fietstour.

Tijdens de fietstour hebben we een klein deel van het zuidelijke deel van Buenos Aires gezien en een groot deel van het noordelijke deel van Buenos Aires. We zijn onder andere door de wijken Palermo, Recoleta en het centrum gefietst. Onderweg hebben we veel gezien en leuke weetjes te horen gekregen van onze gids. In de wijk Recoleta hebben we nog een rondleiding gekregen over de beroemde begraafplaats en zijn we langs het graf van Evita Peron geweest. Daarna hadden we even vrije tijd en zijn we een ijsje gaan eten. De gids had ons aangeraden om de smaken 'Dulce de Leche con Brownie' en 'Tramontana' te pakken, dus dat deden we en het was heerlijk! Tijdens de fietstour hebben we veel nieuwe, aardige mensen leren kennen. Met een deel van de groep zijn we na de fietstour gaan uiteten, wat heel gezellig was.

Vandaag is er een markt in San Telmo, de wijk waarin ons appartementje ligt, waar we naar toe gaan. Voor de komende dagen staat nog een tango show en de walking tour op de planning en natuurlijk lekkere steak eten en veel rode wijn drinken.

Hasta luego!

• 04 Oktober 2015 - 22:31

Irene Schweden:

hallo meisjes
    jullie vermaken je prima lees ik. Goed bezig met de excursies, fiets en walking tour. Sportief en je ziet veel van de stad. Ben benieuwd naar de tango show cq workshop. Lijkt me heel leuk! Groetjes van oma, ze had gebeld om te horen of jullie goed zijn aangekomen.
    Verheug me al op het volgende verslag.
    Kus, mam

• 06 Oktober 2015 - 20:18

Peter:

Leuke verhalen. Amuseer jullie.