De week in Uruguay en de eerste week in Brazilië - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Carry en Claire - WaarBenJij.nu De week in Uruguay en de eerste week in Brazilië - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Carry en Claire - WaarBenJij.nu

De week in Uruguay en de eerste week in Brazilië

Door: Carry en Claire

Blijf op de hoogte en volg Carry en Claire

21 Oktober 2015 | Brazilië, Florianópolis

Bom dia!

Na een week in Uruguay doorgebracht te hebben, zijn we ondertussen al een week in Brazilië.

Uruguay
In Colonia del Sacramento hebben we één overnachting gehad. Overdag hebben we door het historische gedeelte van het stadje rondgelopen en daarna hebben we vanuit daar de bus naar Montevideo, de hoofdstad van Uruguay, gepakt.

In Montevideo zijn we vijf dagen gebleven. Het was een paar dagen slecht weer waardoor we weinig gedaan hebben. De andere dagen was het gelukkig wel lekker weer en hebben we de stad verkend. We wilden een free walking tour doen, maar er waren te weinig aanmeldingen voor de Engelse versie van de tour, waardoor de tour niet doorging. De gids van de tour had ons wel tips gegeven wat we konden doen in de stad en waar de bezienswaardigheden zich bevonden, dus we hebben zelf rondgelopen in de stad en van alles bekeken. De dag erna hebben we fietsen gehuurd en zijn we over de rambla helemaal langs de kust gefietst tot aan de letters van Montevideo. Op dinsdagavond zijn we naar de voetbalwedstrijd geweest van Uruguay tegen Colombia. De sfeer in het stadium was geweldig en Uruguay won ook nog met 3-0! Erg leuk om eens meegemaakt te hebben.

Woensdag zijn we even met de laptop gaan zitten om te bepalen wat we verder nog allemaal willen zien en doen de komende tijd en hebben we een globale planning gemaakt. Donderdag hebben we 's ochtends vroeg de bus naar Punta del Este gepakt en daar hebben we de hele dag doorgebracht. We hebben foto's gemaakt bij 'El mano de Punta del Este' , hebben door het stadje rondgelopen en hebben lekker gegeten en gedronken in een restaurantje. Om 9 uur 's avonds moesten we bij het busstation zijn want de nachtbus naar Porto Alegre vertrok om 10 uur.

Brazilië
We zijn op vrijdagochtend aangekomen in Porto Alegre na onze eerste rit (van 10 uur) met de nachtbus. De nacthbus was goed geregeld: de stoelen in de bus waren comfortabel, we hadden een kussentje en een dekentje voor onszelf en we kregen onderweg eten en drinken. Het enige vervelende tijdens deze rit was dat we geen stoelen naast elkaar hadden kunnen krijgen en dus allebei naast een vreemd persoon zaten. Ik (Carry) zat naast een man die zich ontzettend breed maakte en ik kon heel slecht een positie vinden waarin ik lekker kon slapen, dus ik heb uiteindelijk maar 4 uur in totaal geslapen.

In Porto Alegre zouden we eigenlijk maar één nacht blijven, maar omdat we erg moe waren van de reis, maar ook dingen wilde zien en doen in Porto Alegre, besloten we om nog een nachtje te blijven. De eerste dag in Porto Alegre hebben we rustig aan gedaan en gerust. De tweede dag zijn we op walking tour gegaan en hebben we veel van de stad gezien. Na de walking tour zijn we naar een restaurantje in de publieke markt gegaan, Banca 40, om te eten. Daar hebben we ontzettend lekker geluncht en heerlijk ijs gehad voor maar €6 per persoon. Daarna hebben we zelf nog wat bezienswaardigheden bezocht in de stad en 's avonds zijn we met een paar jongens van het hostel wat gaan drinken in een sjiekere buurt van Porto Alegre. Zondag was het lekker weer en hebben we over een buitenmarkt gelopen in het park. 's Middags hadden we de bus naar Florianopolis, waar we om half 11 's avonds zijn aangekomen.

Florianopolis is een super groot eiland, waar veel natuur is en waar dus ook veel beestjes zijn. We hebben (helaas) al kennis mogen maken met veel insecten, dus je hoort een paar keer per dag één van ons gillen. Onderweg naar onze kamer hebben we een hele grote, dode spin zien liggen en in de keuken liep een grote, felgele rups. Claire heeft al een felgroene kever op zich gehad, waardoor ze de hele buurt wakker heeft gegild en toen ik aan het douchen was, ontdekte ik opeens dat er een salamander bij me in de douche zat.. We zitten nu al een beetje in de jungle en dat is wel even wennen haha.

In Florianopolis hebben we veel leuke dingen gedaan. Op maandag zijn we met een paar jongens van het hostel op hike gegaan door de bergen naar een afgelegen strandje. Het was een uitdagende wandeling waarbij we onze kuitspieren en bilspieren flink hebben getraind haha :) We hebben echt ontzettend mooie uitzichten gehad tijdens de wandeling en zijn op hele mooie plekken geweest. Dinsdag zijn we aan zee gaan lunchen met een jongen van het hostel. We hadden één gerecht besteld om te delen, maar de hele tafel stond vol met eten. Bij elk gerecht hier krijg je frietjes, rijst, bonen én salade. In Nederland moet je kiezen voor één van de opties, maar hier krijg je alles. Één gerecht is dus genoeg voor twee personen, en het kost ook nog eens niks. Alles hier is veel goedkoper dan in Buenos Aires en in Uruguay. Als we gaan uiteten, betalen we voor een hoofdgerecht, nagerecht en drinken €10 per persoon.
Na de lunch aan zee zijn we naar Praia Joaquina gereden, één van de mooiste stranden in Florianopolis, en daar zijn we gaan sandboarden. Het sandboarden was echt super vet om te doen en we hebben veel gelachen. Na het sandboarden hadden we helaas wel overal zand zitten haha. Vandaag is het echt vies weer, het onweert en regent al de hele dag. Omdat het weer zo blijft de komende week, hebben we besloten een dag eerder weg te gaan hier en hebben we vanmiddag de bus naar Iguazu Falls waar we morgenvroeg aankomen. We zitten nu al op de helft van onze reis, de tijd vliegt!

Tot snel weer!

Liefs,
Carry en Claire

• 21 Oktober 2015 - 19:04

Henriette:

Leuk om jullie verslagen te lezen. Nog veel plezier en mooie ervaringen.
    Groetjes Henriette